20 December 2011

Hanya satu yg ku pinta


Sekiranya kita diberi pilihan, ade satu permintaan yg akan dikabulkan
apa yg kita pilih? Selalunya manusia nak kaya dan duit byk jadi terkenal, popular hidup dlm kemewahan dan kesenangan.

Ok lepas tu hajat tu dikabulkan. pergh... aku KAYA!!! pada mulanya segalanya nampak indah melalui cahaya yang masuk dan mengenai retina mata. Namun lama-kelamaan akan ade complication dan kepayahan lain apabila menjadi kaya.

Sesungguhnya menjadi kaya pun adalah test dpd Allah. Bila byk harta nk tido mlm pon xlena lagi, sentiasa bimbang rumah dimasuki pencuri, bimbang kehilangan duit yg byk kerana telah biasa hidup mewah, merasakan semua kekayaan itu adalah atas usahanya sendiri.

Ingatlah segala sesuatu yg berada di langit dan di bumi adalah milik Allah hanya dipinjamkan kpd kita. Mengapa kita sibuk mengejarkan harta benda kekayaan tanpa meminta pada tuannya dahulu.

Pernah x benda ni berlaku, kita ade duit ( x kira sikit atau banyak) dan berpeluang utk digunkan ke jln kebaikan. Namun, kita simpan duit tu sbb kita takut duit kita berkurang bila bg kat orang. Simpan punye simpan, ditakdirkan Allah duit tu hilang, dicuri atau kita accident, so kena guna duit tu utk repair kete.

Menyesal x sudah kita, alangkah baik kita guna duit tu sebelum ni ke jalan Allah. Moga-moga harta dan jiwa kita dpt membeli surga Allah SWT. Sesungguhnya hanya ini yg ku pinta.
show_faces='false'/>

0 Comments:

Post a Comment