25 June 2009

Media Barat Musuh Umat Islam Yang Nyata



























Bismillahitaala

Lihatlah Dua gambar di atas bukti penipuan barat ke atas seluruh dunia terutamanya umat Islam sendiri. Dua gambar yang diambil di tempat yang sama namun diputarbelitkan oleh media barat bertujuan untuk mempecah-belahkan perpaduan dikalangan umat Muhammad.

Justeru itu, berhati-hatilah tatkala menerima berita daripada musuh Islam.

W,slm.


Gambar diambil daripada Blog FAIZAL TEHRANI
http://tehranifaisal.blogspot.com/












show_faces='false'/>

4 Comments:

Di pinggiran said...

jgn main2.

Hari ini media di dunia ini sedang dimonopoli tidak lebih daripada 10 buah syarikat – antaranya Time Warner Inc, The Walt Disney Corporation, The News Corporation Ltd., Sony Corporation, General Electric Co., Viacom, Inc. dan Bertelsmann AG.

Syarikat-syarikat media ini berlegar-legar macam helang lapar untuk mencari mangsa baru.

Di mana sahaja ada pasaran dibuka, maka mereka akan datang melabur untuk mempengaruhi bentuk berita yang akan disebarkan kepada umum.

Justeru – kita tidak perlu hairan kenapa Isreal yang memiliki lebih daripada 200 biji bom nuklear tidak pernah dipersoalkan oleh saluran media ini.

Kita juga tidak perlu hairan kenapa Iran yang hanya membuat loji nuklear untuk menjana elektrik saban hari digodam oleh media ini seolah-olah minggu depan Iran akan meledakkan bom nuklearnya.

Memiliki dan mengawal media bertujuan untuk menenggelamkan isu yang fundamental. Mengetepikan isu dan agenda yang rapat di hati warga. Melalui kawalan dan saringan, media bergelumang dan bertungkus lumus menimbulkan isu sampingan yang remeh lagi temeh.

Justeru dari hari ke hari pengisian media di seluruh dunia semakin cetek. Umat manusia hari ini ditaburkan dengan cerita-cerita remeh, gosip-gosip tentang artis, aktor, pemain bola, kaki-kaki glamour, ratu cantik atau para model.

(dipetik dr tulisan Hishamuddin Rais)

-beliau ialah seorang pro-sosialis
-kita ambil mana yang baik dan tolak mana yang buruk

alem said...

huu?btul ke?satu bonus untk sy!media barat ni da kira buta hati,mati rasa..haha..mcam mana dgn media malaysia?

Di pinggiran said...

media mcm yang ko cakap

mcm cuka dalam gula!

hahahahaha

cuka+gula = cukala!

"CUKALA"

HAHAHAHAHA! DBP tolong masukkan nih dlm kamus dewan, ok?

alem said...

hahahaha

Post a Comment